DEI OSPITAL Testo e Regia di NICOLA PEGORARO depositato S.I.A.E. n.99384 Primo tempo Personaggi: Maschili 7 Femminili 5 Dottor De Biasi Infermiera Berto Saltron Capoinfermiera Bortolo Saltron Piera Saltron Inserviente Poldo Amelia Saltron Inserviente Elia Deborah Frate Lenin Aristide Scena 1 – MUSICA 1 Ambulatorio, scrivania a sinistra, attaccapanni con grembiule, a destra un paravento ed un lettino da ambulatorio, il dottore De Biasi è seduto con Berto Saltron in piedi davanti alla scrivania. De Biasi- prego si accomodi pure signor? Berto- (guardandosi in giro) signor a mì, el se figura, mì so Berto, Berto Saltron, so fiolo de Bortolo Saltron, che tuti ciama Nane Bocasa, parchè le sempre drio parlare, e nol ghea mola mai, come me mama che la se ciama Piera ma tuti i la nomina caneva, par via de me nono che el faseva el vin pì bon che se podese trovare, con na riceta tuta sua, el se figura che sol leto de morte, quando mì ancora a gaveo i moccoli sol naso che i pareva i ceri dea pentecoste el me ga dito che el vin el se poe fare anca con l’ua, el gavea sempre voia de scersare poro nono. Dopo cosa vuto l’è morto, poareto, anca lù, e pensare che el gaveva solo 98 ani e che cantava come on finco. (si soffia il naso commosso e il dottore disinfetta) De Biasi- bene, bene. Berto- come bene, bene, poro can de me nono che le morto e lù me dise bene, bene, che rasa de dotore seo. De Biasi- scusi per suo nonno, io volevo solo farle delle domande per poterlo visitare. Berto- a bon, deso gho capio, xé par fare gli esami. De Biasi- si, cioè no, non sono gli esami, sono solo delle domande da compilare su questo modulo, allora cominciamo. Signor Bortolo? Berto- a gheo gò pena dito; mì so Berto, Berto Saltron, so fiolo de Bortolo Saltron, che tuti ciama Nane Bocasa, parchè le sempre drio parlare, e nol ghea mola mai, come me mama che la se ciama Piera ma tuti i la nomina caneva, par via de me nono che el faseva el vin pì bon che se podese trovare, con na riceta tuta sua…. De Biasi- sì mi ricordo ha ragione. Berto- e me nono l’è morto poareto, e pensare che el gaveva solo 98 ani e el cantava come on finco. (si soffia il naso commosso) De Biasi- Bortolo e il cognome? Berto- Berto Saltron, so fiolo de Bortolo Saltron, ma che tuti ciama Nane Bocasa, e me nono poareto che tuti ciamava caneva e el cantava come on finco (si soffia il naso commosso) De Biasi- sposato? Berto- no gnoncora, a so drio sercare na femena, parchè ciò le serve anca lore èh, me mama ormai la xé vecia, e lava, stira, cusina, la se stufa fare sempre le solite robe, la podaria anca ea distrarse ‘ndando monsare le vache, taiare el fen, vangare l’orto, insoma a divertirse pora femena. De Biasi- divertirsi, andiamo avanti, età? Berto- me mama la ga na sesantina de ani, diese più, diese manco, e me nono poareto a 98 ani, duro come on bacheton a pensare che el cantava come De Biasi- on finco Berto- (soffiandosi il naso) ma come falo saverlo? De Biasi- andiamo avanti lei ha quanti anni? Berto- 45 i porto ben vero? De Biasi- sesso. Berto- dotore, le xé robe mie queste, che domande me falo? (si alza e rimane in piedi) De Biasi- il sesso è roba sua, ma per cortesia. Berto- a savarò mì di chi chel’è visto che lo vedo tute le matine. De Biasi- è per il questionario, ma non importa. Berto- e no deso gheo digo visto che el voe saverlo, alora; sesso se go da dirghe la verità, pocheto, a faso queo che poso ma xe difisie trovare na femena, a pensare quanto che la saria utile, anca pa ste robe chì. De Biasi- intendo dire maschio o femmina? Berto- el ga voia de schersare vero? De Biasi- io non scherzo affatto, mi serve saperlo per il modulo, allora maschio o femmina, come è scritto sulla patente. Berto- so on’omo porca mussa, e se nol ghe crede a ghe faso vedare la patente e anca el bolo (comincia a slacciarsi i pantaloni) De Biasi- non occorre ho capito. Mi dica, come mai è venuto da me? Berto- (si ricompone e si siede ) gho na rogna ciò, proprio sto male. De Biasi- mi dica, non abbia paura, sono un dottore (gli prende la mano), si confidi. Berto- sto male, proprio me ciapa el cuore. De Biasi- da quanto le succede? (si alza e comincia ad auscultarlo e a sentire il battito). Berto- ogni mattina, caminare ciompo, poareto. De Biasi- strano perché va tutto bene. Berto- lo so, xé meo pà che sta mae. De Biasi- ma allora per cosa mi fa perdere tempo, me lo dica subito che si tratta di suo padre. Berto- ciò lè stà lù a tacare con le domande, e me nono, e le femene e dopo anca el sesso, onto de on dotore. De Biasi- ma mi faccia la cortesia. Scena 2 - entra l’Infermiera che è anche la fidanzata del dottor De Biasi Infermiera- dottore mi scusi, ho bisogno di lei. De Biasi- grazie signorina adesso arrivo. Berto- (scatta in piedi) signorina se ghe serve na man, mì so chì a so disposision. Infermiera- guardi che questo è un ospedale non è mica una casa d’appuntamenti. Berto- come no, se xé da tri misi che so in nota par vegnere chì. De Biasi- ma insomma signor Berto ora sta esagerando. Berto- el gavarà rason dotore ma a go spetà tri misi e deso el va via e chissà quando che el torna. Infermiera- il dottore sarà da lei appena potrà, lei aspetti e non si preoccupi (porge la sedia a Berto che si siede). De Biasi- sicuro mi aspetti qui che di suo padre ne parliamo dopo, adesso devo fare una visita urgente in reparto. Berto- basta che par spetarlo non fasa le scarpie. Eco parchè i ne ciama pasienti, parchè ghe voe tanta pasiensa. Scena 3 - escono De Biasi ed Infermiera e Berto rimane da solo in ambulatorio Berto- eco, chissa quando che el torna, e varda chì che rasa de ambulatorio, tuti compagni i dotori, vestii de bianco, a vuria vedarli con sto camisoto chì, vangare l’orto o farghe el leto ae vache. (indossa il camice) El me va puito anca, vedemo, (finge di vangare) par queo nol saria gnanca streto, (finge di pulire la stalla) ohhh, binda, hooo ferma che te spuncio na caicia. Però, varda chi el dotore dee binde, e sto chi cosa serveo (indossa lo stetoscopio) pronto pronto, ghe xé nesun? Eco qua e deso a so on dotore anca mì. Chea volta se fuse ‘nda studiare, ma xé meio essare on dotore e curare la gente, o esare on boaro e curare le stae, (imita Amleto). Essare o non essare, questo xé el problema, guarire, sanare, combattere i batteri oppure vangare e monsare? xé più onorevole curare le emoroidi a on’omo o monsarghe el pieto a na vaca? Questa xé la question. Scena 4 - entra Deborah Brambilla paziente gnoccosa in cerca del dottore Deborah- buongiorno dottore, posso entrare? Berto- dottore, qualo dottore, el dottore l’è pena ‘ndà fora, comunque, piacere, lei la signora? Deborah- signorina prego, Deborah con l’acca. Berto- mì so Berto, Berto con la ohhh. Deborah- su dai non faccia lo spiritoso, guardi ho un problema. Berto- deso ghinò uno anca mì, non so mia un dotore mì. Deborah- dottore ho dei dolori lancinanti, vede partono da quà, guardi (mostra il seno) cosa ne dice? Berto- parvia del pieto de prima. Deborah- cosa ha detto? Berto- gnente gnente, disevo proprio du bei polmoni. Deborah- lo sospettavo, i polmoni, vede che è un dottore, appena mi ha visto subito li ha notati, i miei polmoni. Berto- bisognaria esare orbi par non vedarli. Deborah- forse è colpa delle sigarette. Berto- proprio con le sigarette bisogna stare tenti, maria che caldo. Deborah- caldo? Sarà colpa della stagione. Berto- o dee ..te..te…te, sigarette con la e Deborah- ha ragione, maledetto fumo, forse dovrei smettere. Berto- no, no, la prego continuemo. Deborah- ma non fa male? Berto- sì certo, cioè no, vuio dire fa vegnere voia. Deborah- infatti è così a volte lo desidero così tanto, forse lei potrebbe aiutarmi? Berto- in che senso, mama che caldo, tra poco fumo, cosa vola da mì? Deborah- sicuro lei potrebbe trovare un modo per appagare il mio desiderio. Berto- sì mì la appago, e anca la strapago, me contentaria de una, una solo. Deborah- così una sigaretta potrei prenderla? Berto- va ben, ciamea sigaretta ma mì una me ‘ndaria ben, ma voendo anca de più. Deborah- e quante al giorno? Berto- finchè se poe. Deborah- una, due… Berto- caldo ciò, comunque anca quattro, sa ghò gli arretrati. Deborah- così tante, ma io credevo facessero male. Berto- qualo male, xé tute busie dei invidiosi che non ghe riese. Deborah- a me quattro sembrano troppe. Berto- non la se preocupa, so mì el dotore e se ghe digo quattro vol dire che se poe. Deborah- ma forse anche 5. Berto- me vien le scaldane, comunque credo che anca 5 modestamente. Deborah- non mi dica che 6, no 6 sono troppe. Berto- taca esare difisie, va ben gli arretrati ma a gho paura che le sia masa. Deborah- non mi dica di no, la prego. Berto- solo par ea, co on par de oveti sbatù prima. Deborah- ma lei è un omeopata, segue i metodi naturali. Berto- naturale che seguo la natura, xé da tanti de chei ani che ghe coro drio, e deso che finalmente la go catà… Deborah- e se fossero 7? La prego mi dica di sì. Berto- non garantiso, credo che sia difisie, a rischio de ‘ndare trovare me nono o de ciaparme el coesterolo a furia de ovi. Deborah- va bene ho capito, 7 al giorno per tutti i giorni. Berto- ma mì pensavo on giorno alla settimana. Deborah- e gli altri giorni, come faccio a rimanere senza? Berto- sta chì la me fa morire, ma che malattia gala ea? Deborah- e cosa ne so, è lei il medico. Berto- giusto a so mì el dottore. Deborah- certo e scusi la sua specializzazione? Berto- la me specialità, ah mì cara so tradisionae, caso mai le specializzasion le femo con la pratica. Deborah- ah così lei è generico, pratica con tutti i generi. Berto- pian coi generi, mì non pratico coi generi, casomai con le nuore. Deborah- lei quindi ha fatto pratica prima con l’uomo, poi con la donna ed alla fine ha scelto? Berto- pian: primo, mì pratica ghinò fata poca, coi omeni par gnente e con le femene ancora manco, disemo che so forte con la teoria. Deborah- ma come, come è possibile che lei eserciti se non ha mai fatto pratica? Berto- la pratica se la voe la faso con ea, e non la staga preoccuparse che esercizi a ghinò fati tanti. Comunque se la voe che scumisiemo… Deborah- oh certo, cosa dice, mi devo spogliare? Berto- sicuro, se ghemo da fare na roba femola puito! Deborah- allora mi apparto (va dietro un paravento e comincia ad appoggiare i vestiti) Berto- ciapo fogo, ciapo fogo, parchè non so andà vanti studiare? Deborah- io sono pronta. Berto- anca mì! (si slaccia i pantaloni che cadono per terra mostrando dei boxer colorati) Deborah- devo venire da lei? Berto- un attimo che la ciamo mì, speta che me parecio (si annusa l’alito, si pettina i capelli, si annusa le ascelle, siccome puzza prende uno spray dalla scrivania del dottore e lo spruzza in bocca e poi sul “pacco” espressioni da Fantozzi) la speta on attimo, so quasi pronto, so tuto on fogo, e davero anca (raffreddandosi i boxer) deso saro i oci, dopo la ciamo, me giro e la vedo, qua davanti a mì, da morire. Scena 5- entra la Capoinfermiera Capoinfermiera- dotore ecome qua (vede Berto in boxer e resta allibita) Berto- vieni amore so qua tutto par tì, brusame, incendiame, vaporizzame. (Di scatto afferra la Capoinfermiera e la stringe appassionato, ma in realtà non la vede in faccia perché ha gli occhi chiusi) Capoinfermiera- ma cosa falo, giovanotto, non so più abituà a ste robe. Berto- tasi, fa come mì, sara i oci e fate travolgere dalla passione. Capoinfermiera- el me meta xò, maniaco e anca sessuale. Deborah- (avvolta in un telo) ma dottore, cosa fa? Capoinfermiera- lè on maniaco, nol sa resistere al me fascino. (nitrisce) Berto- (sempre ad occhi chiusi) sì mì non resisto più, deso te magno de basi! Deborah- ma dottore, si vergogni. Berto- no, mì so scatenato, mì te vuio (sempre stringendo la capoinfermiera, poi apre gli occhi e vede Deborah). Sì deso….ma cosa feto lì, e chi sea sta chì? Capoinfermiera- no giovanoto fermarse proprio deso che scumisiavo catarghe gusto. Deborah- lo denunci signora io posso testimoniare per lei. Capoinfermiera- a non so mia mata, ste ocasion chì bisogna ciaparghe dentro. ‘Ndemo qua bel giovane!! Berto- no no, se ghemo capii male, mì credevo che la fuse ea. Capoinfermiera- e invese so mì e deso te conso. Berto- no via, via.. torno dopo par visitarla signorina. (Apre la porta e scappa in boxer). Capoinfermiera- prima te finisi queo che te ghe scumisià. Deborah- ma dove sono capitata, che razza di ospedale è? Scena 6 - escono correndo la Capoinfermiera e Berto ed entra De Biasi De Biasi- mi scusi per l’urgenza …..ma lei cosa fa nel mio studio e mezza nuda? Deborah- il dottore doveva visitarmi. De Biasi- quale dottore, qui l’unico dottore sono io. Deborah- ma come non è un dottore, se mi ha fatto anche la diagnosi. De Biasi- ma quale diagnosi, le dico che sono io il dottore. Deborah- basta prendere in giro la gente, mi avete proprio stufata, lei ed il suo collega maniaco, pensi stava baciando la Capoinfermiera siete tutti dei maiali. (Esce, solo con il telo) De Biasi- maiale a me, ma dove crediamo di essere finiti, al manicomio? Baciava la capoinfermiera, allora è ammalato. Scena 7- entra l’Infermiera Infermiera- caro, ma cosa succede? Ho visto la Capoinfermiera che correva in corsia. De Biasi- ma che ne so, sono tutti matti, mi stanno facendo impazzire. Infermiera- su dai caro, vedrai che passa tutto, non fare così, ci sono io con te (e si siede in braccio a De Biasi). Ci sono qua io a farti le coccole. De Biasi- per fortuna ci sei tu a consolarmi. Scena 8- entra Deborah Deborah- bene dottore vedo che oggi è giornata di visite, mi scusi prendo i miei vestiti e me ne vado. De Biasi- (saltando in piedi e facendo cadere l’Infermiera) Ma insomma cosa vuole da me? Infermiera- (per terra) come i suoi vestiti, non siamo mica dal ginecologo qua. Deborah- lo domandi al dottore. (va a vestirsi) De Biasi- non arrabbiarti Infermiera, si tratta di un equivoco, non sono io il dottore di cui parla. (si inginocchia davanti all’infermiera) Infermiera- ma cosa fa nel tuo studio? Ed io che pensavo tu fossi diverso. (spinge il dottore che rotola all’indietro e finisce con le gambe al cielo) Scena 9 - entra Berto Berto- el me scusa dotore, questo lè suo (appoggia il camice sui pidi del dottore) e dopo a gho dismentegà le braghe prima, iero on poco su de giri. Infermiera- ma lei chi è? Berto- a mì son mì, so Berto, Berto Saltron, so fiolo de Bortolo Saltron. De Biasi- e suo nonno è morto a 98 anni e cantava come un finco. Infermiera- Berto chì, ma lo conosci (rivolta a De Biasi)? Berto- el me conose sì, el me ga domandà anca del sesso sto sporcaccione. Infermiera- io volevo un uomo diverso ma non così tanto (dà uno schiaffone a De Biasiche è ancora perterra) De Biasi- ma cara, cara. Berto- bel modo de tratare le morose, el se vergogna, onto. Deborah- (esce dallo spogliatoio vestita) gli uomini, tutti uguali. Berto- xé che so on’omo se no a ghe daria on sciafon. Deborah- ma io sono una donna. De Biasi- e allora. Deborah- ecco (molla una sberla al dottore che è ancora perterra ed Esce) Infermiera- così impari brutto pervertito pederasta. Berto- ben te sta brutto, divertirse a fare l’asta. Scena 10 - Deborah esce, la Capoinfermiera bussa alla porta Capoinfermiera- (Fuori scena) Dotore, dotore, posso entrare? Berto- mama mia, via che gho da scondarme, che non la me veda….via, largo. (Cerca un nascondiglio sotto il lettino) De Biasi- ma dove và, cosa vuole? Berto- el me fasa on piasare, se l’è on’omo el me juta, la xé mata cheal’ì. Infermiera- ma cosa fate? Berto- quea fora la xé mata, la voe basarme, juteme par piasere, ve lo domando in senocio. De Biasi- ho capito, si nasconda, poi facciamo i conti. Berto- grazie (gattona sotto la scrivania, la scrivania deve consentire al pubblico di vedere l’attore) Scena 11 - entra la Capoinfermiera (Berto nascosto sotto la scrivania) Capoinfermiera- dotore el me scusa, sercavo on bel ometo, a gaveo da darghe na roba, o ance da prestarghea. Infermiera- uno alto, che parlava in dialetto, forse senza pantaloni? Capoinfermiera- sì proprio cusì, lo gavio visto? Infermiera- lo domandi al dottore, è un suo paziente. De Biasi- no mai visto. Capoinfermiera- pecà, el scumisiava piaserme, se parcaso lo vedì tegnio fermo e ciameme. Infermiera- promesso. De Biasi- di sicuro. (Berto da sotto la scrivania fa un evidente segno di diniego) Scena 12 - la Capoinfermiera esce Berto- (esce gattonando e prende la mano dell’infermiera e la bacia) grazie signorina, grazie. Infermiera- sì ho capito, adesso basta. Berto- (gattona verso il dottore, prende la mano fa il gesto di baciarla poi la stringe) grasie dotore anca a lù. De Biasi- sì sì, ma ora si alzi, il pericolo è passato. Bussano alla porta Berto- la xé qua de novo (gattona sotto la scrivania) Scena 13 - entrano gli inservienti delle pulizie Inserviente Poldo- scuseme dotore ma ghemo da snetare Inserviente Elia- se parpiasere ve spostè. De Biasi- prego prego faccia pure. Inserviente Perto- Elia a ghe xé da snetare anca sto lettin. Infermiera- magari dopo. Inserviente Elia- infermiera, la ne scusa, ma noialtri a semo i specialisti delle pulisie, e se ghe xé da snetare, snetemo, vero Poldo? Inserviente Poldo- te poi dirlo Elia, cosa diseo el slogan dea dita? Inserviente Elia- “nettare, sgrassare, candeggiare” Inserviente Poldo- e se no va via? Inserviente Elia- “con i gomiti oliare” Inserviente Poldo- “con i gomiti oliare” Infermiera- no dopo (cominciano a pulire ma l’infermira placca Poldo ed il dottore placca Elia, il lettino comincia a muoversi) Inserviente Elia- AHHH!!! Il demonio (nel silenzio generale il lettino si muove ancora) Inserviente Poldo- addosso al demonio (gli inservienti cominciano e picchiare il lettino e chi ci stà sotto) Berto- me arendo. (si alza ed esce da sotto il lettino). Buon giorno. (Inservienti lo guardano allibiti) Berto- o eco qua le me braghe, proprio na bea giornata oncò (si stira i muscoli) (Inservienti sempre più sconvolti) bon piacere de averve conosudo (stringe la scopa mano all’inserviente Elia). Te ghe nervo però, non se diria mia, bei pugni, anca lù (stringe la scopa all’inserviente Poldo), a oio de gomito nol scherza, dottore, infermiera, scuseme ma perdo el tram, arivederci. Scena 14 - esce Berto Inserviente Poldo- ma cosa faseveo soto la scrivania, in mutande? Inserviente Elia- el faseva l’onto soto la scivania. De Biasi- ma no, si tratta di medicina sperimentale….tantra Infermiera- si, si tantra… yoghi, comunque adesso la terapia è finita, tornate dopo per le pulizie. (sistema il lettino) De Biasi- sì adesso, c’è positività nell’aria, nuove tecniche ma le spiegherò.. prego si accomodi. Hommm (assume posizioni yoga subito imitato dall’infermiera) Inserviente Poldo - tantra yoghi…positività…. Inserviente Elia- ciò Poldo, chissà cosa che la vien costare de tiket sta roba chì, noialtri n’demo, ghe on’ospedae da snetare. Inserviente Poldo- speremo de non trovare altri onti in mudande. (escono imitando le posizioni del dottore e dell’infermiera) De Biasi- intanto buon tantra. (gli inservienti escono) Infermiera- buon yoghi. (pesta il piede del dottore) io devo andare, ma ricordati che dobbiamo fare i conti Scena 15 – gli Inservienti e Infermiera escono ed entra Bortolo con cappello giacca e valigia De Biasi- che razza di giornata oggi Bortolo- el me scusa capo ma a gho visto me fiolo corare fora tuto spaurà. De Biasi- L’inserviente alle pulizie? Bortolo- no mì so el signor Saltron, lo conose me fiolo? De Biasi- si figuri era nel mio studio con una donna discinta. Bortolo- come na femena incinta e a mì nol me ghà dito gnente, sto fiol d’un can. De Biasi- non ho detto che era incinta, ma discinta, spogliata, mezza nuda. Bortolo- mezza nuda, mai ‘na volta che el finisa on lavoro, sempre asare le robe a metà, el se figura che lè cusì pigro che par non far fadiga a so convinto che el sposaria na femena incinta. De Biasi- lasciamo perdere suo figlio, allora, lei è il signor Saltron vero? Bortolo- esatto, Bortolo Saltron, che tuti ciama Nane Bocasa, parchè so sempre drio parlare, e nol ghea molo mai, come me moire che la se ciama Piera ma tuti i la nomina caneva.. De Biasi- si fermi, conosco la vostra famiglia, ma perché è qui? Bortolo- vedeo dotore a gho el deolone del piè sempre gunfio. De Biasi- il deolone, intende l’alluce? Bortolo- a ghin so quatro, galo presente i dii de on piè, i xé sinque, alora, ghe xé el deo meneo, so fradeo e dopo…..chealtri du e el deolone. De Biasi- appunto il deolone come dice lei si chiama alluce. Bortolo- lo ciama ala-luce, lo ciama al-scuro lo ciama anca Toni basta che el meo cura parchè mì a go el deolone sempre gunfio. Scena 16 - entra Infermiera Infermiera- adesso facciamo i conti brutto porco che non sei altro, cosa ci facevi con la signorina mezza nuda di prima? Bortolo- allora l’è sta lù metarla incinta? Infermiera- come aspetti un figlio e non mi dici niente? De Biasi- cara, il signore ha frainteso io ho detto discinta e lui ha capito incinta. Scena 17 - entra la Capoinfermiera Capoinfermiera- scuseme a sercavo el giovanotto de prima, lo ghavio visto? De Biasi- lo domandi al signore che è suo padre. Capoinfermiera- el me scusa ma so fiolo el me gavaria turbà con le so proposte, solo che non lo cato più. Bortolo- ma sarisea questa la donna incinta? Capoinfermiera- ma qualo incinta, ma cosa diseo xeo mato? Bortolo- no el mato xé me fiolo se lè sta con ea, che mì a so on signore. Infermiera- quale signore, siete tutti dei gran bastardi, e suo figlio è ammalato. Capoinfermiera- malà, nol sarà mia contagioso parchè el me gà dà on strucon. De Biasi- ma calmatevi, c’è un malinteso. Bortolo- sì me fiolo lè san, so mì queo malà. Capoinfermiera- alora so tranquilla, so fiolo lè san. Bortolo- visto che lè sta con ea non so pì tanto sicuro. Capoinfermiera- sinti ciò come che el parla, el varda che mì go ancora fogo nelle vene. E po’ vo via che me fè solo insustare. (nitrisce) Scena 18 - esce la Capoinfermiera De Biasi- qui c’è un malinteso, il signore è qui per mostrarmi una cosa. Bortolo- mì so quà parchè i me gha dito che el dotore l’è uno dei pì bravi par sgonfiare el deolone, che gò on deolone grosso cusì. Infermiera- questa poi (schiaffone a De Biasi) sei un porco. De Biasi- lei stia zitto. Bortolo- xé colpa mia se gho el deolone sempre gonfio. Infermiera- basta, state esagerando, e per il suo deolone chissà che glielo tagli. Bortolo- e no tajarmelo che so sempre drio dopararlo. Infermiera- questo è troppo. (Esce) De Biasi- cara fermati, c’è un malinteso, e lei stia calmo. (Esce) Bortolo- nol staga preocuparse mì so on paziente. (si alza ed appende giacca e cappello) Scena 19 – MUSICA 2 entra Piera (con un’ombrella) ed Amelia Saltron, sono moglie e figlia di Bortolo Amelia- ciò, papà cosa feto chi da solo? Piera- e Berto ‘ndove xeo che non lo vedo. Bortolo- le ‘nda dala so femena che la jera discinta. Amelia- o mama mia cosa che te me disi .. Piera- come? El ga na femena incinta, e da quanto? Bortolo- se vede che te si nata contadina, gho dito discinta no incinta. Piera- a sì caro e cosa vol dire discinta alora? Amelia- Piera discinta vol dire meza nuda (piano e nell’orecchio di Piera) Piera- mesa nuda, bruto luamaro. Bortolo- sì cara discinta vol dire mezza nuda. Piera- e come feto saverlo tì? Amelia- non pensavo che te fusi colto. Bortolo- anca massa care le me femene, mì so uno che se coltiva. Piera- sì come na vanesa de salata, e quala metà xé che jera nuda? Bortolo- questo non lo so, mai na volta che el finisa on lavoro. Amelia- ciò a gho visto corare fora l’infermiera e anca el dotore. Cosa sucede? Bortolo- a ghe gho dito che gò el deolone sempre gunfio, e i se ga incassà, i se ga ciapà a sciafuni. Piera- e par cosa se gai incasà? Amelia- Mama parla puito per piacere, se dise inrabià. Piera- te ghe rason scusa, par cosa se galo inrabià se el podeva incasarse? Bortolo- cosa ghin soi mì. Co xé rivà l’infermiera, a ghe go dito che go el deolone gunfio, e la gà tacà a papine. Piera- ma te gheto cavà la scarpa? Bortolo- a non go mia fato in tempo. Amelia- se te te fusi cavà la scarpa a capiso. Piera- te ghe i piè che spusa da vezzena cui bai. Bortolo- la scarpa la xé ancora al so posto, vuto vedarla o vuto sentirla? Piera- va ben, va ben, allora chissà cosa che te ghe ghe dito. Bortolo- mì no ghe gho dito gnente, ghe gho parlà del deolon e i xé scapà, pensa che i voeva tajarmeo. Amelia- i savarà luri cosa fare, i xé studiati. Bortolo- ma lè mio el deolone da tajare. Scena 20 - entra Frate Lenin Frate Lenin- Permesso, buongiorno. Amelia- buon giorno Padre. Bortolo- dime fiola, cosa vuto? Piera- buon giorno padre… lù padre, no tì sucon. Bortolo- ma se to pare lè morto cosa disito? Frate Lenin- ma siamo tutti figli del signore. Bortolo- seto che rasa de assegni famigliari che el se porta casa sto signore. Frate Lenin- sono venuto per portarvi il perdono del nostro padre. Bortolo- caro fradeo, mì al to padre non ghe go fato gnente, gnanca lo conoso, capio? Piera- tasito, el me scusa padre, ma me mario nol sta mia tanto ben. Frate Lenin- l’importante è avere vicino l’affetto dei suo cari. Amelia- Piacere noialtri semo la famiglia Saltron Frate Lenin- piacere io sono Frate Lenin. Bortolo- un frate compagno? Piera- cossa vuto che el sia diverso, el sarà preciso de chealtri. Lo scusa Frate Lenin, el gà tanto male. Frate Lenin- capiso, io sono abituato, vivo in questo ambiente di dolore e sofferensa voi soffrite e noi preghiamo Bortolo- però, ciò caro padre, se par lu xé compagno podaria pregare mì e lu soffrire? Frate Lenin- caro fratello ad ognuno il suo mestiere, io prego e lei soffre, quando lei sofrirà, dolore, angustia, tribolazione, io pregherò, quando giungerà il momento del commiato…. Amelia- ohhh caro me popa… (piange) Frate Lenin- coraggio, coraggio la vostra vita continua. Bortolo- qualo cognato, el cognato de chì? Amelia- el commiato … el to commiato. Frate Lenin- L’ultimo saluto, l’ultimo addio, addio, addio (e saluta con una mano) Bortolo- non la me pare mia na bea roba sto commiato. Frate Lenin- quando lei lascerà questo mondo i suoi cari non saranno soli. Io pregherò con loro, insieme pregheremo per lei, che non ci sarà più, sarà volato in cielo, o caduto nell’abisso. Bortolo- capio cosa che xé el commiato, frate, se la se gira on atimo che gavaria da tocare na robeta. Frate Lenin- noi pregheremo per la vostra famiglia. Amelia- grazie padre (commossa) Frate lenin- coraggio, è la vita, una fossa si chiude ed un’altra si apre. (scava davanti a Bortolo, che appeda il frate si gira ricopre la buca) Piera- grazie fratello. Bortolo- cossa grazie ma vuto che vaga trovare to nono prima del tempo? Frate Lenin- non si sa mai quando si spegne l’esile fiamma, basta un soffio, un vento leggero (soffia in faccia a Bortolo) eee amen. Piera- amen Amelia- amen Frate Lenin- quando il nostro signore chiama a raccolta il suo gregge, come buon pastore, beee, beeee, beeee.. Amelia- che belle parole … Piera- cussì anca tì a raccolta nel gregge. Bortolo- ma me gavio ciapà pa on cavaron? Frate Lenin- è un simbolo, un emblema della nostra esistenza errante e vagabonda appesa ad un esile filo che il tempo reciderà, un filo che si spezza lasciandoci cadere nel baratro dell’infinito amen Piera- amen Amelia- amen Frate Lenin- per questo preghiamo per voi figli miei. E ricordatevi, noi preghiamo e voi soffrite, nell’attesa della fine, voi soffrite. Bortolo- frate Lenon Amelia- sì Jon Lenon, el se ciama Lenin. Bortolo- eh xé lo stesso, me polo confessare? Frate Lenin- certo figliolo, dimmi quali sono i tuoi peccati? Bortolo- go fato bruti pensieri su de lu Amelia- o padre santissimo cosa che me toca sentire, pentiti, pentiti (prende l’ombrella di Piera e lo picchia) bruto peccatore signore perdonalo perché non sa cosa fa (e giù botte) Bortolo- aiuto la me copa,mì go solo pensà che magari se smorsasse la sua de fiamma Amelia- pentiti, pentiti e soffri. Bortolo- me pento me pento, ahi come mi pento ai come soffro…(si inginocchia) Frate Lenin- basta sorella senti come soffre, lui soffre e noi preghiamo, grazie signore grazie. Amelia- amen Piera- amen Bortolo- (alzandosi) chissà che i se impica con l’esile corda, amen. Scena 21 - entra Berto Berto- o finalmente che ve go trovà. Piera- ecote qua, onto che non te si altro, va confessarte dato che ghe xé un padre Berto- ma mì lo gaveo xà da on toco un padre. Frate Lenin- dimmi figlio. Berto- sì padre? Bortolo- cossa vuto desso? Frate Lenin- siete tutti figli miei. Bortolo- varda che lè lù il tuo padre, mì so to popà. Berto- e che diffarensa ghe xè? Bortolo- che lù prega e mì soffro. Frate Lenin- vieni a me e confessati figlio mio. Piera- el varda che ghe vorà del tempo. Berto- ma cossa goi fato, cossa goi da dirghe? Frate Lenin- tutti abbiamo peccati da confessare. Amelia- contaghe della femena discinta. Berta- e chi xea? Piera- quella meza nuda. Amelia- o signore, un altro peccatore varda de pentirte seto. Botolo- sta tento che la bate. Bortolo- a proposito quala metà xé che iera nuda? Amelia- basta non ghin poso più, el me scusa padre, ma vo fora che se drio vegnerme spisa ae man! Scena 22 - entra Deborah con il fidanzato Aristide Deborah- o eccolo qui il Dottore… Aristide- Sarebbe lei allora il villico che con l’inganno voleva sedurre la mia fidanzata? Berto- ma qualo villico che mì faso el contadin no ville. Bortolo- ma da quando me fiolo dottore? Deborah- ah, suo figlio, deve sapere che si fingeva dottore. Piera- chi? sto chi dotore? Bortolo- sì dotore dee boase. Deborah- ma che specializzazione è? Piera- una de quee che spusa. Berto- tasio voaltri dù, la signorina la pensava che mì fuse on dotore e comunque non so mia riuscio a visitarla. Piera- brutto luamaro che non te si altro, te voi anca curarla, el me scusa padre. Frate Lenin- sì la capiso, un momento di rabbia. Ma che male ghe c’è se voleva prestare la sua opera e curarla? Deborah- mi scusi io sono Deborah Berto- con l’acca. Bortolo- e lù le Lenin con la N, mì so Bortolo con la O… Aristide- basta adesso! Suo figlio, con l’inganno voleva curare la mia fidanzata. Piera- lù chi xeo? Aristide- Aristide con la E. Piera- Ahhh, con la e. Frate Lenin- ma che male c’è se voleva curarla? Bortolo- padre, el varda che le uniche robe che el cura sto giovanotto xé le gaine Piera- o le stae, con la E. Bortolo- quindi visto che pene non ghin vedo e non la xé na vaca… Aristide- ma come si permette, che modi sono? La signorina Deborah è la mia fidanzata. Deborah- sicuro, noi ci stiamo per sposare. Frate Lenin- ma che bella coppia, se per caso cercate un padre. Bortolo- suito pronto a far rappresentanza sto chì. Scena 23 - entra l’ inserviente Poldo Inserviente Poldo- scuseme a so tornà par netare sta stanza. Aristide- non è di certo il momento, non vedete che siamo occupati. Berto- sicuro se el vegnere dentro anca lu che femo terapia de gruppo. Inserviente Poldo- nol staga dirmeo, lù le queo del tantra, vero? Deborah- cosa c’entra il tantra? Inserviente Poldo- ma sì, ‘sto signor qua lè un esperto del tantra yoghi vero? Piera- cosa xea sta roba, tantra yoghi? Bortolo- mì saveo che el iera yoghi ma no tantra. Frate Lenin- ma sicuro, tantra, meditazione, preghiera. Aristide- ma allora lei è un uomo con un grande spirito? Bortolo- sì de graspa. Inserviente Poldo- scuseme ma gho da n’dare ghe xé altri luoghi da “nettare, sgrassare, candeggiare,” Bortolo- e se no va via? Inserviente Poldo- “con i gomiti oliare” e deso ve aso lavorare in pace non vuria rovinare la positività, buon Tantra Berto- si yoghi. Scena 24 – l’ inserviente Poldo esce Deborah- ma allora lei è davvero specializzato? Aristide- ma allora mi scusi, forse ci siamo sbagliati, se vuole può finire la visita della mia fidanzata, e magari visitarci assieme, noi tre. Berto- no, no, basta visite, me dispiaxe e po’ in tre xé fadiga, se core dei rischi, bisogna sempre vardarse le spalle, savì, xé on’atimo tì te si lì che te pensi alla positività e zachete te riva on tocho de negatività quando manco te tea speti. Frate Lenin- ma no potrei aiutarlo io, lei prende la negatività e io prego. Berto- se poso dir la mia la negatività xé meio che sea ciapa lù. Frate Lenin- ognuno il suo mestiere io devo pregare, grazie signore grazie. Aristide- Allora se c’è stato un malinteso, scusateci. Deborah- mi spiace di non avere fatto la visita con lei. Berto- non la staga dirmeo, ghe gavaria fato sentire on toco de positività. Aristide- bene noi andiamo, se lei padre vuole venire con noi. Frate Lenin- ma certo, figlioli miei, e ricordatevi, se sentite, dolore, sofferenza, abbandono e lutto, non preoccupatevi, voi soffrite e noi preghiamo, grazie seignore grazie. Scena 25 - escono Aristide, Deborah e Frate Lenin Bortolo- chea volta jera meio se ‘ndavo fare el frate. Amelia- ma che storia xea quea dea negatività? Berto- a ghi so qualcosa mì, sto chì l’è on ospedae de mati. Scena 26 - entra il dottore De Biasi De Biasi- ma che cosa fate tutti qua dentro, e voi chi siete? Piera- semo la moglie e la figlia de sto chì. De Biasi- allora cosa volete da me? Bortolo- xé da on toco che provo dirghelo, ma go paura che dopo el me scapa via come prima. Berto- sicuro lù deso el sta chieto sensa scapare. De Biasi- finitela e ditemi qual’ è il vostro problema. Amelia- meo pà gheo dise ma lù nol staga mia agitarse. Bortolo- Berto sara la porta che nol scapa, mì gho….. el deolone gunfio. (Tutti guardano De Biasi che non scappa) De Biasi- bene e allora visitiamolo. Bisogna togliere la scarpa. Bortolo- fassie xè, mì non ghe rivo. Piera- speta che provo mì, tì Amelia tierlo fermo. (Amelia prende Bortolo sotto il collo. Piera, tira la scarpa che non si toglie) Amelia- tira, Piera tira. Bortolo- aiuto che casco! Piera- Berto tien fermo to pare. (Berto prende la gamba di Bortolo e si mette a tirare) Bortolo- aiuto el deolone! Berto- dotore el fasa qualcosa. (De Biasi afferra Amelia e si mette a tirare) Scena 27 - entra l’Inserviente Elia Inserviente Elia- dottore i la serca in radiologia. Berto- nol vede mia che ghemo da fare. Inserviente Elia- el me scusa non vuio mia rovinarghe la positività. Berto- fermate e jutane. Inserviente Elia- va bene ma cosa goi da fare? Piera- el vegna jutarme par piasere, el se meta lì. Inserviente Elia- eccome che arrivo. (Inserviente Elia cinge la vita di Piera e comincia a tirare) Bortolo- eco che la scarpa la vien, dai n’altro tironsin. Scena 28 - entra Infermiera Infermiera- caro, volevo scusarmi per prima Bortolo- eco che la vien, eco che la vien (Bortolo cade dalla sedia, Amelia si staccada Bortolo e rimane abbracciata al dottore) Infermiera- ma caro cosa fai? (sposta la sedia) De Biasi- non è come credi, non è come credi (scaraventa lontano da se Amelia) Infermiera- ma voi siete matti, voi siete tutti ammalati! Piera- ecco, ecco .. (Si sfila la scarpa e tutti esultano) Tutti- evviva finalmente ohhh Bortolo- eco eco, aahh, che ben che stao deso Infermiera- questo è troppo (crolla svenuta sulla sedia) De Biasi- Infermiera, Infermiera (prende il braccio dell’ Infermiera), presto datemi qualcosa di forte per farla rinvenire Inserviente Elia- eco dottore el prova con questa (e dà la scarpa al dottore) De Biasi- Infermiera…(prende la scarpa senza pensarci e la fa annusare) Infermiera- oddio, mamma, ma che roba è, formaggio? Piera- vezzena, de queo coi bai, la savesse da quanti ani che lo snaso. Inserviente Elia – la xé una roba impressionante.. da star male… Infermiera- mamma mia ma cosa succede? De Biasi- cara, amore. Infermiera- Cosa mi hai fatto annusare, bastardo (e dà uno schiaffone, si rialza e si sistema) Bortolo- ecolo qua el deolone tuto gunfio Infermiera- ancora con questo deolone Berto- scuseme ma qua ghe xé n’altra che sta male. (stringe Elia che sta male) Scena 29 - entra la Capoinfermiera e vede Berto Capoinfermiera- ah maledetto illudarme così e scapare Berto- ma cosa disea, meo pà el xé stà male. (butta giù Elia spaventato) Capoinfermiera- anca tì fra poco, molarme par stachì e dopo scapare. Inserviente Elia- aiuto sto male.. Berto- ma insomma calmemose sta chi stà mae poareta.. (e la riprende in braccio) Capoinfermiera- ma cosa ghe feto, la caresito anca, maledetto traditore, prima te me illudi e dopo te me tradisi (Berto butta di nuovo giù L’inserviente) Inserviente Elia- cosa disea, sea mata? Capoinfermiera- ciò inserviente, serchemo de rispettare le gerarchie Berto- serca de stare ai ordini tì che questa la xé cativa Inserviente Elia- scuseme voialtri do continiè pure a rognare, mi gho da andare via, a go ancora le vampà de vesena…. Capoinfermiera- ciò, Inserviente dove veto, farme la concorrenza, e ti sta tento che te conso …. Scena 30 - Capoinfermiera e Inserviente Elia escono Amelia- non si mia tuti a posto in sto ospedae. Piera- (alzando il deolone di Bortolo che è ancora a terra) Vardalo qua el mae de me mario. (Tutti guardano il deolone) De Biasi- vedi Infermiera, si tratta solo di un malinteso Infermiera- o scusami amore mio, per aver frainteso perdonami. Amelia- che carini, el dotore con l’infermiera Bortolo- alora volemo vardarlo finalmente sto deolone o goi da stare cussì ancora par tanto. De Biasi- scusateci, ma finalmente abbiamo chiarito l’equivoco. Infermiera- bene, io vado, ci vediamo dopo caro. Scena 31- esce Infermiera De Biasi- bene sistemiamo il paziente sul lettino Bortolo- iera ora… De Biasi- eh sì, è proprio un bel deolone, secondo lei che cosa sarà? Bortolo- a mì el me domanda, lè lù el dotore. De Biasi- per poterla curare meglio le consiglierei un ricovero al day hospital. Bortolo- al dei ospital e cosa sarisseo? Berto- se te ghe mae ai dei te ‘ndarè al dei ospital, l’ospedale dei dei, non ghe voe mia tanto par capirlo. De Biasi- il day hospital è il ricovero giornaliero, rimane dentro solo un giorno Bortolo- un giorno solo e me guernè, puito ciò, la medicina, che progressi! Piera- ‘sti ani, a ghe voeva on giorno solo par farse visitare. Berto- no come deso che ghe voe tri misi de aspetativa e dopo i te para casa che te ghè ancora le flebo piantà nele vene. De Biasi- comunque si tratta di un ricovero giornaliero perchè voglio farle un check up Piera- ahh, un checiap (e si guarda strano con Bortolo e Berto) Bortolo- dotore, mì non vuria mia intromettarme so sti afari da dotori, ma el varda che mì a non so mia na patata frita che el voe metarme el keciap De Biasi- il check up, un controllo generale, ad una certa età è necessario. Amelia- Bortolo anca alle macchine i ghe fa el tagliando. Piera- se xé par queo i fa anca la rottamazion. De Biasi- bene prima del ricovero devo farle compilare un modulo. Poi con il modulo andate alla cassa, pagate il ticket, poi andate al reparto che è al terzo piano porta a destra, consegnate il ticket e vi consegnano il modulo per il ricovero, lo compilate e lo portate all’accettazione che si trova vicino alla cassa, terza porta a sinistra, quando avete il timbro dell’accettazione ritornate alla cassa e vi fate rilasciare il nullaosta per il ricovero e dopo tornate da me Berto- e cosa se vinse dopo tuto sto giro? Amelia- el me scusa ma galo anca na piantina dell’ospedae da darne insieme con la carta del ricovero? De Biasi- ma non è molto complicato, del resto io vi devo ricoverare per fare degli accertamenti, vi vorrei fare la tomografia. Bortolo- cosa xé che el voe farme? Amelia- non te ghe mia sentio, la topografia. Piera- cosa, la topo fotografia? Bortolo- che roba xea la fotografia al sorse, ma xeo mato, Piera- e cosa sin femo dea fotografia de on pantegan? Bortolo- mì gho solo male al deolon. De Biasi- cosa avete capito si tratta della T.A.C. è un esame medico Amelia- varda ti l’Attak, e mì che credevo che la fusse na cola. De Biasi- è un esame medico e se siete ricoverati non pagate il ticket. Piera- gho capio cussì sparagnemo el tikete sul takete Bortolo- sì takete a sto tikete, insoma me ricovereo o no? De Biasi- certo che vi ricovero, ma dobbiamo compilare il modulo, allora nome? Bortolo- Bortolo Saltron, che tuti ciama Nane Bocasa, parchè so sempre drio parlare, e nol ghea molo mai, come me moire che la se ciama Piera Piera- che so mì ma tuti i me nomina caneva, par via de me papà che el faseva el vin. Dopo cosa vuto l’è morto, poareto, anca lù, Bortolo- e pensare che el gaveva solo 98 ani e che cantava come on finco (si soffia il naso commosso ) MUSICA 3 Fine primo tempo Se non si fa l’intervallo tutti escono parlando Secondo tempo Scena 32 - Inservienti e Capoinfermiera Inserviente Elia- bon finalmente che non ghe xé nesuni e posso snetare sta stansa, ciò Poldo, senti che spusa sarà colpa del tantra. (va dietro il paravento) Inserviente Poldo- Netemo anca chi soto, che non ghe sia restà tochi de positività. (pulisce sotto il lettino) Capoinfermiera- dove xeo andà finire, dime tì chel dotore mato, senti el camice, el ga ancora el so odore, iludarme cusì, mì, nol sa mia che gò el cuore de na cavallina storna, (nitrito) el me ga strucà, che me xé vegnu le scaldane, e dopo via, scapà, ma speta che lo brinco e te vedi cosa che ghe faso. (Nitrito ed Esce) Scena 33 - Inservienti soli in scena Inserviente Elia- Ciò Poldo sentio che roba, la se gha inamorà del dotore del tantra. Inserviente Poldo- mì me sa che chel tantra lì lo ga fato diventare yoghi del tuto, con la Capoinfermiera lè ‘nda tacarse. Inserviente Elia- i sarà i effetti collaterai dea medisina. (posiziona la sedia) Inserviente Poldo- poareto, martire per la scienza, che dotore. Inserviente Elia- via scondarse che riva gente. (ritornano dove erano prima) Scena 34 - entra il dottor di Biasi con Infermiera De Biasi- o eccoci soli, o Infermiera, finalmente soli. Infermiera- era ora, adesso sei mio, (si toglie la cuffia e lo scaraventa sopra la scrivania). Che razza di uomo sei, che braccia muscolose, (alza le braccia) e che gambe! (solleva le gambe) Inserviente Poldo- però, che efeti colaterai che ghà el tantra. De Biasi- basta Infermiera, basta che mi sento scoppiare il sangue, basta, devo mettermi a mio agio (si alza e va dietro il paravento, mentre Elia esce) Infermiera- sì caro, vai a prepararti, io torno subito. (esce dalla porta principale) Scena 35 - mentre De Biasi si mette a suo agio Infermiera esce e l’inserviente Elia esce dal paravento Inserviente Elia- chi xé meio che taiemo la corda prima che i me beca. Inserviente Poldo- ma l’è diventà on’ospedae de mati, el dotore con l’infermiera Inserviente Elia- sarà stà el tantra, tute chee terapie nove Inserviente Poldo- chissà lo positività che efeti che la fa, da non credarghe De Biasi- eccomi, così sono pronto- Inserviente Poldo- via via scondarse che nol ne cata (corre dietro la scrivania) Inserviente Elia- via via (corre dietro il paravento) De Biasi- (esce dal paravento coperto solo da una vestaglia) eccomi, sono tutto tuo, stringimi, amami polverizzami. (Di spalle al pubblico apre l’asciugamano verso l’inserviente Elia) Inserviente Elia- dottore cossa falo!! (impugna la scopa come un fucile) (l’Inserviente Poldo esce da sotto la scrivania e si mette a fianco del dottore Di Biasi e sgrida Elia) De Biasi- ma cosa fate voi dentro al mio studio, vergognatevi. Inserviente Poldo- el ga rasono dotore, gnanca un poca di privaici, el ghe diga su. De Biasi- mi scusi ma lei cosà fa qui dentro? Inserviente Poldo- a go visto un toco de tantra che coreva la soto e iero drio ciaparlo, ecolo, ecolo, dai ciapalo Inserviente Elia- via via che le drio scapare , dai che lo ciapemo, cori via.. Inserviente Poldo- ah dotore, el serca de stare tento ai effetti collaterali Inserviente Elia- curi, curi che el tantra le drio scapare. Scena 36 – Gli inservienti escono e chiudono la porta De Biasi- uno non può avere un po di privacy neanche a pagarla. Infermiera- (Fuori scena) Dottore, dottore De Biasi- eccola che arriva, eccola che arriva, adesso le faccio una sorpresa con i fiocchi, (sale sopra la sedia girando le spalle alla porta). Avanti il suo dottore l’aspetta. Infermiera sono tutto tuo. Scena 37 - entra la famiglia Saltron accompagnata da Infermiera, che spinge Bortolo su sedia a rotelle e gamba alta. Infermiera- dottore (preoccupata) De Biasi- (girandosi di scatto verso la porta ed aprendo l’asciugamano) Et voilà!!! Piera- o mammamia!! Amelia- o maria santa, cossa che me toca vedare. Piera- Amelia sara i oci che non le xé robe par tì. Amelia- e ti invese? Piera- mì vardo che sia tuto a posto. Berto- dotore che rasa de svergognato. Bortolo- madona che onto. De Biasi- Infermieraaa (salta giù dalla sedia e corre fuori dalla stanza) Scena 38 - esce il dottor De Biasi Infermiera- scusate, è un nuovo tipo di cura, si basa sul concetto di trauma…vado a portargli i vestiti…(sistema la sedia e va a prendere i vestiti dietro il paravento tranne il camice). Il dottore sta sperimentando dei farmaci nuovi, non preoccupatevi dopo torna. Piera- signorina non xé che se posa averghine na scatota de quele medisine lì, visto i effetti che le fa? Infermiera- devo andare. Scusatemi. Bortolo- ma Piera, non me serve mia na scatola par incontentarte. Piera- te ghe rason, signorina la mi ne porta un scatolon par piasere. Scena 39 - Esce Infermiera Berto- ben valà, fato anca le carte pal ricovero, se va tuto ben a te vegnemo tore doman de matina. Amelia- non sta preocuparte Bortolo ‘ndarà de sicuro tuto ben, deso intanto vo sercare qualcheduni che ne diga dove che ghemo da portarte. Piera- xé meio che vegna con tì che non te cati el dotore che voe sperimentare le so medisine. Amelia- magari lo catasse, magari. Piera- cusì ghe disemo all’infermiera del scatolon de pastiglie. Scena 40 - escono Piera ed Amelia. Restano Berto e Bortolo Berto- gheto visto sti dotori come che i soffre par la sciensa. Bortolo- te si stà tì sucon che non te ghè vosudo coltivarte con gli studi, te podevi aplicarte e diventare on poco pì istruio. Berto- e pensare che sto camice chi el me ‘ndaria cussì pulito, varda (indossa il camice che si trova appoggiato al paravento). Pensa soi o no soi un dottorin! Bortolo- a vedarte te pari on dotore, ma a snasarte te pari on veterinario. Berto- ma gheto visto l’infermiereta come che la ghe va drio al so dotore Bortolo- par forsa con chee medisine chel toe. Berto- quasi quasi, visto che gho l’ammalato deso faso pratica (si avvicina a Bortolo) Scena 41 - entra la Capoinfermiera Capoinfermiera- ciò dotore a sercavo el so collega…. Vardalo qua dove che l’è, (nitrito) cosa feto. Bortolo- el voe sugare al dotore Capoinfermiera- se te voi sugare al dotore falo con mi, ormai te ghe risveglià el fuoco della passione e desso bisogna che te me brusi tuta Berto- speta che cata alcool e cerini… Bortolo- me racomando infermiera, me fiolo ga tanta teoria ma poca pratica. Capoinfermiera- ghe faso mì ciapar la patente. Berto- ma cose sea na scola guida. Capoinfermiera- si caro e te faso mì ingranare tute sinque le marce Berto- intanto mì ingrano la retromarcia. Infermiera- e mi te ciapo (nitrito) Scena 42 - Berto scappa inseguito dalla Capoinfermiera. Bortolo- sta chi la ghe fa brusare la marmitta. Scena 43 - MUSICA 4 entra l’inserviente Poldo Inserviente Poldo- sior Saltron, xeo lù? Bortolo- no xé naltro, a semo solo noaltri dù. Inserviente Poldo- ecco, questo lè suo se el ghe serve. Bortolo- bello, e cosa sariseo? Inserviente Poldo- on pappagallo l’è. Bortolo- ma parleo? Inserviente Poldo- sto qua el serve par fare la pipì. Bortolo- poareto che bruto lavoro. Inserviente Poldo- bon, mì jero vegnù par domandarghe cosa che el toe da magnare. Bortolo- ooh, se magna, alora cosa ghe xé de bon? Inserviente Poldo- minestra di patate.. Bortolo- no, el me scusa ma le patate non me piase. Inserviente Poldo- allora ghemo patate al latte. Bortolo- sì go capio ma le patate non le magno, togo el secondo. Inserviente Poldo- allora ghe xé polpettone di carne e patate Bortolo- non vuio le patate. Inserviente Poldo- allora lesso con patate Bortolo- el me scusa, ma lù galo na vanesa de patate da vendare? Inserviente Poldo- questo ghe xè, allora cosa tolo? Bortolo- …patate… Inserviente Poldo- me dispiase ma le ghemo finie. Bortolo- e cosa magno? Inserviente Poldo- xé restà minestrina de dado con le megoe e pomi coti. Bortolo- par forsa che uno sta male. Da bere se poe on poco de vin? Inserviente Poldo- assolutamente proibito. Bortolo- el staga tento se metemo d’accordo, lù el trova el modo de portarme el vin e dopo mì lo ricompenso. Inserviente Poldo- e come fasso? Bortolo- a ghe sarà on modo no? Inserviente Poldo- desso che ghe penso, a podaria doparare i flaconi dei flebo. Bortolo- vedeo che el ghe xé rivà, lù el ciapà du de chei mestieri lì e li impiena de vin bianco, me racomando che el rosso el me rapega, e dopo a ghe penso mì, semo d’accordo? Inserviente Poldo- se i lo vien savere i me licensia, alora vao. (Esce) Bortolo- alora dacordo va ben. Scena 44 - Entrano la famiglia Saltron il Dottore De Biasi De Biasi- signor Bortolo, mi scusi per prima, ma stiamo sperimentando un nuovo farmaco e ci sono degli effetti collaterali non prevesti. Bortolo- jera proprio de chei effetti lì che dopo vuria parlarghe in privato. Piera- anca mì dotore, se se podesse avere on scatolon de chee medisine lì, sa lo farisimo per la sciensa. Amelia- che bea copia, non pensavo che ve interessasi de medicina. Bortolo- in fondo xé ea che cura le nostre gaine. Piera- e fasso anca le operassion quando che faso i caponi. De Biasi- io pensavo che ai capponi si facesse una puntura. Piera- noialtri a semo tradisionai, i caponi i femo come ‘sti ani. De Biasi- certo che fare i capponi come fate voi è un’arte antica. Bortolo- antica, el staga tento me moiere la fa i caponi, ma non la xé mia antica, la xé solo vecia De Biasi- comunque fare i capponi è un’arte Amelia- sì e me mama xé on’artigiana del punaro. Scena 45 - entra Berto Berto- scuseme se rivo deso, ma finalmente a so riusio a liberarme, dottore eco el so camice, ognuno xé nato pal so mestiere, ghe xé dei rischi che xé massa grandi per mì. De Biasi- anch’io ho imparato con tanta pazienza ed esperimenti. Piera- caro el me dotore, anca mì go imparà con pasiensa e tanti esperimenti Bortolo- esperimenti che xé finii in tecia Amelia- le vittime del progresso. Piera- i sarà anca finii in tecia ma i gavì magna de gusto. Berto- ma de cosa sio drio parlare? Bortolo- to mama la xé drio contarghe de come che se fa i caponi. Berto- bon alora mì sto distante. De Biasi- ma come si fa a fare i capponi? Piera- se el me permete dottore (prende un grembiule da sala operatoria, mentre Amelia sistema una sedia) se el voe a ghe spiego, par far puito a ghe voria on polastreo Bortolo- se te voi ghe xé sto chi, i dise che lè on papagalo, varda come che i lo gà ridoto. Berto- chissa se i xé boni i papagai caponi. Piera- a non ghin faso gnente de sta roba chì, comunque provemo. Alora, se ciapa el papagalo, el me scusa dotore, intendevo dire el polastreo, el se mete in gaia. De Biasi- in gaia, e cosa vuol dire? Amelia- in gaia, dove che se incrosa le gambe, on poco pì soto del bargnigolo e on poco pì sora dea…dea… De Biasi- ho capito, ho capito grazie. Bortolo- ara lì cossa che se riscia andare in gaia dele sconosciute, tì te credi de esare rivà al caldin beo chieto e sol pì beo, zachete, e via le voie so un colpo solo. Piera- comunque, quando che ghe xé el polastro in gaia, se ghe cava quatro penoti sul, come se diseo in italian, dove che vien fora i schiti. De Biasi- il retto Piera- eco se ghe cava quatro penoti sul retto Berto- dotore el me, scusa ma retto vol dire culo, vero? Piera- fate conosare dapartuto tì seto. Dopo che se ghe gà cavà i penoti se toe na forbese e se taca fare on taieto sul…come xé che se dise culo dotore? De Biasi- non importa abbiamo capito. Piera- e quando che se fa el taieto, se va dentro con du dei, e se tira fora on poche de buele. De Biasi- mamma mia ma deve fare male. Piera- ah poca roba, gnanca i se move. Berto- anssi, i xé contenti, cussì dopo non i gha pì da corarghe drio ale gaine. Bortolo- e se i ghe core drio, non i se ricorda pì par cosa. Piera- dopo se ghe taia le bardagole e se scursa la gresta cusì con oio e siola rosolà el pasto del dì lè assicurà. Le bardagole ae tose, le greste e i uvi ai omeni e polenta a sasietà. De Biasi- ma le gonadi dove sono situate? (Piera guarda il dottore poi il marito che non sa e il figlio e la figlia che non sanno) Berto- el scusa me mama sior dotore che non la capise ben l’italian, el ga dito le cose lì…come se dise.. De Biasi- le gonadi Berto- vito Amelia le …ecco…te ghe capio nò ? Amelia- a non so mia mì dove che xé che le robe lì. Bortolo- a non ste vardarme mì che xé da na vita che non le doparo. Amelia- e ti mama seto gnente che te si tì che te meti via la roba? Scena 46 - entra la Capoinfermiera Capoinfermiera- eccolo dove che el jera ‘ndà a finire sto giovanotto Berto- mama ghe go ripensà, pitosto de ‘ndare con chealì, fame capon. Capoinfermiera- caro el me giovane, chi non me voe non me merita, scuseme signori, ma anca mì gho na dignità, e po a gho un mucio de spasimanti che me fa la corte (Esce) Berto- ghe faria la corte anca mì, ma me manca la jara. Scena 47 - esce la Capoinfermiera Piera- par finire el discorso dei caponi, co se gà cavà le do.. le do.. Amelia- le gonadi, se tee cati seno non so cosa dirte. De Biasi- comunque basta ho capito. Bortolo- bon, e deso dotore me conteo cosa che ghemo da fare pal me deolon? De Biasi- intanto si accomodi sul lettino così le spiego bene. Scena 48 - Bortolo scende dalla sedia a rotelle e viene steso sul lettino intanto entra l’ Inserviente Elia con il portaflebi e 2 flebi. Inserviente Elia- sior Bortolo ghe go portà i flebi come che jerimo d’accordo, oh el me scusa dottore.. De Biasi- lasci perdare le flebo e venga ad aiutarci. Bortolo- pian coi flebo, lo savi che xé meio farsine un posso pitosto che spandarghine on giosso. Inserviente Elia- bon desso che lo ghemo postà, posso ‘ndare casomai se vedemo dopo. De Biasi- la sala operatoria è pronta e tra poco lo operiamo. Scena 49 - Inserviente Elia esce Bortolo- come operarme ghe xé novita? De Biasi- purtoppo sì, le analisi dicono che bisogna operare in fretta, il suo caso è grave e va trattato con urgenza. Piera- grave urgente, ma cosa diseo, cosa bisogna fare? Bortolo- odio, taco stare male. De Biasi- bisogna incidere sotto l’unghia dell’alluce. Berto- el deolone. Bortolo- el mio deolone. De Biasi- entrare con un piccolo trapano, fare un forellino, mettere un drenaggio. Bortolo- dotore mì me vien male. Piera- dotore xé drio vegnerghe male. De Biasi- il drenaggio si mette in una sacca che raccoglie tutto il liquido infetto. Berto- dotore xé drio vegnerme male anca a mì. Bortolo- oddio me vien male. Amelia- oddio el svien. De Biasi- ma cosa succede, sviene, infermiera, infermiera, presto vada a chiamare l’infermiera. Scena 50 - esce Amelia Berto- dottore svengo Piera- copion, sentate lì intanto Berto- ossignore me vien male, me vien male (si siede sulla sedia a rotelle) Piera- Bortolo, Bortolo, dotore questo lè partio. De Biasi- non si preoccupi ci penso io (da una sberla a Bortolo) Piera- dotore come se permetteo (da un’ombrellata al dottore) De Biasi- ma serve per far farlo rinvenire (da un’altra sberla a Bortolo) Piera- el ghe mola de darghe sciafoni (altro fendente con l’ombrella al dottore) se non voe ‘ndare in ortopedia. De Biasi- allora lo prenda per i piedi e li alzi. Piera- basta che el ghe mola de darghe sciafoni. (Piera solleva le gambe a Bortolo, il dottore si avvicina frontale al pubblico) Scena 51 - entra Infermiera con Amelia Infermiera- dottore cosa succede? De Biasi- un’emergenza presto bisogna fare la respirazione bocca a bocca Piera- brutti luamari che non sì altro (lascia cadere le gambe, afferra l’ombrella e li minaccia) cosa xé che voì fare voialtri, respirarlo coa boca, ve dao mì onti che non sì altro. Berto- anca mì Infermiera, anca mì sto male, anca mì la respirasione boca a boca (sbaciucchia l’aria cercando l’Infermiera) Amelia- e tì tasi (prende l’ombrella di Piera e lo picchia) tuti luamari i omeni. Alla respirasion el pensa, no a soo pa’ che l’è drio ‘ndare De Biasi- non si preoccupi, la farò io se ha paura, presto prendetegli le gambe (Infermiera e Amelia sollevano le gambe di Bortolo) De Biasi- adesso facciamo ‘sta benedetta respirazione Piera- se el voe fare pratica con me fiolo Berto- non staga gnanca provarghe De Biasi- rimanga seduto che non voglio le succeda niente (Berto si siede. De Biasi comincia a soffiare, le gambe di Bortolo si alzano e abbassano seguendo il ritmo della respirazione) Scena 52 - entra Capoinfermiera Capoinfermiera - dottore la sala operatoria xé pronta, cosa fasso lo porto via? Infermiera- ma non vede che il dottore è occupato, lo porti via. Capoinfermiera- oh, el bel giovine, desso te conso mì. (nitrisce e mentre tutti sono occupati con Bortolo l’infermiera porta via Berto) Berto- ma cossa fala, non so mia mì el malà. Capoinfermiera- el staga fermo e muto, vorlo saverghine pì del dotore? Berto- ma mì non so mia malà, mama varda che la voe portarme via, dighe qualcosa. Piera- lo porta fora dai totani che non ghin poso pì Berto- aiuto, si drio sbagliare Capoinfermiera- sta muto, se non te voi che te cava le gonadi. Berto- aiuto, sta chi la xé mata, la me cava le gonadi e non so gnanca cosa che le xé Scena 53 - escono Berto e la Capoinfermiera. Il dottore termina la respirazione e si siede affranto in disparte. Bortolo si riprende lentamente, le gambe si muovono e vengono adagiate dall’infermiera che riordina anche il letto Bortolo- eco eco eco, o signore finalmente respiro, mama mia taco stare puito grassie, signorina. Piera- varda che par farte stare ben, i te gha fato la respirasion boca a boca Bortolo- che bea respirasion, che deboto a xé on pecà stare ben, grassie signorina (leccandosi le labbra) Infermiera- veramente deve ringraziare il dottore. Bortolo- grassie dotore, e de cosa signorina? Infermiera- veramente è stato lui a farle la respirazione bocca a bocca. Bortolo- ah sì grassie…. come lù a porca mussa (comincia a pulirsi la bocca con il lenzuolo) Amelia- ma dove xeo to fiolo? Piera- lo gà portà via l’infermiera, el continuava a sigare. Infermiera- ma come portato via, lo hanno portato in sala operatoria, lo stanno operando bisogna andare subito. Amelia- a maria santissima, xé meio che se movemo. Scena 54 - escono De Biasi, Amelia, Infermiera e Piera Bortolo- ma sio mati, e me asseo chì da solo, aiuto sto male Scena 55 – MUSICA 5 entra Frate Lenin Frate Lenin- sentivo la sua sofferensa quindi vi poro la mia preghiera, soffri figliolo soffri, per il tuo dolore e io prego, grazie signore grazie. Bortolo- ecolo lè rivà Frate Lenin- le tue sofferenze spariranno quando sarai di fronte al signore, L’incerta fiamma spenta, l’esile corda recisa ed il gregge a raccolta beee, beeee. Scena 56 - entra la Capoinfermiera spingendo la carrozzina con Berto mezzo rintronato e con una vistosa fasciatura sul piede. Capoinfermiera- i me dise portelo in sala operatoria, a mì vò, e dopo i me brontola, cossa goi da fare. Berto- aiiaiaai, iihh (sotto effetto dell’anestesia si lamenta convinto di essere diventato cappone). Le me gonadi con la iii Capoinfermiera- lè ancora soto anestesia, che lo ghemo operà. Berto- o come sto male. Te prego signore iutame (e continua pregando così) Frate Lenin- mi permetta sorella lasci fare ad un professionista della sofferenza, soffri fratello, soffri, e noi preghiamo, la sofferenza è il sale della redenzione. Bortolo- e daghea, el gà proprio na fissa par ‘sta sofferenza. Frate Lenin- ed ora una mesta preghiera (inizia a cantare) L’eterno riposo dona a loro signore… Berto- signore te prego iutame Frate Lenin- dona a loro la luce eterna… Berto- te prego signore ridame le gonadi Bortolo- o signore ghe voeva anca le preghiere stereo, porteme in sala operatoria e femola finia con sto strasio, opereme par piasere. Scena 57 - entra Di Biasi con Infermiera e la famiglia Saltron Di Biasi- non preoccupatevi, si rimetterà presto, e lei Capoinfermiera stia più attenta Capoinfermiera- eco e desso xé colpa mia. Piera- che rasa de ospedae dea mutua, a so vegnù par l’omo e me gavì operà el fiolo. Berto- oioooi che male. Amelia- senti come che el se lamenta poareto. Frate Lenin- con la tua sofferenza espiamo i nostri peccati. Piera- sì el ga on bel dire preghiamo, ma desso a go du ciompi in casa a jerimo vegnù par operare questo piè… (da una ombrellata al piede di Bortolo) Bortolo- ma sito mata, aiia el me deolone Amelia- tasi e soffri, cosa te galo dito, noi preghiamo per il tuo dolore. Frate Lenin- brava sorella. Tutti- grazie signore grazie.. Piera- caro el me dottore, el jera questo el piè da operare (fa per dare una ombrellata al piede di Bortolo) Bortolo- non sta’ mia tocarme, che i ga sa pregà abbastanza. Piera- come disevo el jera queo, no questo (e dà un colpo al piede di Berto) Berto- aaaahiiiaaaa che male. Frate Lenin- quanto dolore, quanto dolore, signore ti ringrazio per il loro dolore. De Biasi- infermiera, per cortesia metta un flebo a questi due che così la smettono di lamentarsi. (La Capoinfermiera e Infermiera preparano i flebi, la Capoinfermiera lo fa a Berto e Infermiera lo fa a Bortolo) Bortolo- no par carità, in vena non lo gò mai tolto. Infermiera- ma insomma si lasci fare questo flebo così dopo stà meglio. Bortolo- in vena no, in vena no…. (Infermiera collega il flebo e lo tiene sospeso) Bortolo- in vena no..noo….però maria come che el bate…ma senti che roba…. Berto- (smette di lamentarsi e si sveglia di sopprassalto) senti che roba, gò fogo nelle vene, senti che roba. Amelia- dotore ma cossa ghe galo dà? De Biasi- solo un antidolorifico, credo. Bortolo- (comincia a cantare) mì so un alpin, me piase el vin. Berto- (toglie il flebo dalle mani della Capoinfermiera e cantando si avvicina a Bortolo) lassù sulle montagne tra rupi e valli d’or. Scena 58 - entrano i due fidanzati Deborah, Aristide e i due Inservienti Deborah- è permesso, eravamo passati a salutare Aristide- e a ringraziare l’esperto di tantra ma dov’è? Berto- (cantano) la montanara oee Bortolo- (cantando) si sente cantaree Infermiera- forse è una nuova terapia canora, sblocca i residui di negatività Deborah- che tecniche sofisticate Aristide- davvero un cultore della scienza Piera- mah pì che altro lè on coltivatore dee vanese Inserviente Poldo- Elia stemo tenti alla negatività. Inserviente Elia- te poi dirlo, chissà che razza de effetti collaterai che ghe ste nove cure. Frate Lenin- cari i miei giovani sposi vogliamo annunciare al mondo la vostra unione. Amelia- o che carini i se sposa. Berto- viva i spusi “yuu”. Bortolo- me racomando deghe dentro fin che si sovani (e brindano con le flebo) Frate Lenin- auguro a questa giovane coppia un’unione feconda, che superi le avversità della vita. (Deborah ed Aristide si guardano con affetto) Frate Lenin- che rimangano uniti anche quando lui perderà il lavoro. (Deborah guarda Aristide un po’ preoccupata. Berto e Bortolo oramai ubriachi gridano “evviva”) Frate Lenin- e potranno contare sull’appoggio dei loro testimoni. Inserviente Poldo- ingrandiremo la ditta. Inserviente Elia- queo che ne serve olio di gomito. Frate Lenin- che rimangano uniti anche quando lei perderà il lavoro. (Aristide guarda Deborah preoccupato. Berto e Bortolo gridano “ evviva”) Inserviente Poldo- signorina bene accetta. Inserviente Elia- quo che ne serve na bea rappresentante. Frate Lenin- uniti quando lui tradirà lei. (Deborah lascia la mano di Aristide. Berto e Bortolo “ ip… ip… hurrà”.) Frate Lenin- quando lei tradirà lui. (Aristide guarda con cipiglio Deborah.) Berto- signorina a gho on pacheto de ciche tute par ea.. Bortolo- se la voe una mea faria anca mì Frate Lenin- questa è la vita ma loro si amano vero figlioli miei? (Deborah ed Aristide sorriso poco convinto) Frate Lenin- si amano ora che sono giovani, belli e ricchi e si ameranno domani, vecchi, malati, brutti, poveri e disgraziati. Piera- proprio cussì varda lì che rasa de strafanto che gò desso. Inserviente poldo- sior Bortolo mi gò portà ancora on pochi de flebi Bortolo- basta flebi par carità voto farme morire ciuco? De Biasi- ma che razza di medicina è? Inserviente poldo- disemo che lè un forte ricostituente. Berto- si lè tantra liquido da servire ai yoghi. Amelia- però la funziona come medisina, deso noi sofre più Don Lenin- allora per questo ringraziamo il signore grazie signore grazie Tutti- grazie signore grazie Don Lenin- e ricordatevi io prego e voi.. Bortolo- e noialtri bevemo e che la sia finia amen MUSICA 6 Fine della Commedia Pagina 1